tisdag 29 juli 2014

Café Sockerfrallan

Allt för länge levde vi utan något café i centrala Hyltebruk, men sommaren 2013 kom café Sockerfrallan till vår räddning. Jag kände att det verkligen var dags, och jag tror det var många som höll med mig. Caféet ligger väldigt bra till, då man kan stanna till och fika när man ska och handla eller bara råkar vara i trakten. Sockerfrallan erbjuder supergod fika i form av olika sorters mackor, bullar, kakor, varma och kalla drycker. Man kan även köpa t.ex. te för hemanvändning. 




Det jag tycker bäst om med sockerfrallan är dock att utöver god fika har de en väldigt fin lokal med mysig stämning. Det är väldigt ljust och fräscht, och samtidigt ger soffor med blommiga dynor, stolar med pälsar över ryggen och blommor i fönsterna att lokalen känns otroligt hemtrevlig. Man kanske kan tycka att det är hur fikat smakar som spelar roll, men jag tycker att inredningen kan ge ett café antingen ett stort plus eller ett stort minus, och Sockerfrallan får definitivt ett plus i min bok.



De har dessutom inte bara fika, mellan 11.45 och 13.45 serverar de även "Dagens". Vad det var idag kan ni se på bilden nedan, men vill ni veta vad det blir de kommande dagarna är det bara att gå in på deras facebooksida, som jag länkat längre ner, så kan man se veckans meny och mycket mer.



Här kommer allt ni behöver veta för en trevlig fikastund!

Adress: 
Storgatan 20, Hyltebruk

Öppettider:
 mån-fre: 06.30-17.00
lör: 09.00-14.00

Undrar ni något övrigt kan ni gå in på deras facebooksida CafeSockerfrallan eller kontakta dem på:
tfn: 0345-171 30


Ha det trevligt och fika på så hörs vi imorgon!
//Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar