tisdag 5 augusti 2014

Örnvallen

Örnvallen är Hylte kommuns största idrottsanläggning, med konst- och naturgräsplaner, löparbana, boulebana, motionsspår m.m.
Här har jag spenderat många timmar på skolidrotten i högstadiet. Dessutom har jag gått och sprungit elljusspåret så många gånger att det känns som om jag kan varenda gruskorn vid det här laget, men ändå är jag inte trött på den, eftersom den är så perfekt både till  att rasta hunden och att komma ut och springa lite.



På elljusslingan finns det 4 olika längder att välja mellan, beroende på hur hur man väljer att gå. Den kortaste rundan är den orangea- 530m, sedan kommer grön- 1020m, blå- 1140m och om man går hela vägen går man röd- 2220m. Vill man veta vart de olika rundorna går finns det en informationstavla början av spåret, ungefär vid parkeringen. På vintern däremot är det inte bara en vanlig promenad-/joggingrunda, utan ett längdskidspår med konstsnö som används flitigt till både träning och tävling.



För tillfället byggs det för fullt på den nya lekplatsen/utomhusgymmet där rinken låg förr. Jag tycker det är en väldigt bra idé då den kommer ge möjlighet att träna på ett sätt man kanske inte annars är van vid och dessutom ger det barnen möjlighet att röra på sig genom lek, precis som det ska vara i den åldern om man frågar mig.
Bredvid konstgräsplanen finns dessutom en bouleplan som används sommartid av Hylte bouleklubb.




Känner du att är dags att röra lite på sig vet du nu vart du ska bege dig!

Ha det bra så hörs vi imorgon!

//Karolina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar