torsdag 25 augusti 2016

Bloggen

Min tid här på på bloggen går till ända! Imorgon är det nämligen sista dagen för mig här på turistinformationen, och det blir till att försöka hinna med lite lösa trådar innan jag tackar för mig.

Jag skulle vilja tacka för alla som jag fått nöjet att träffa, det varma mottagandet och konversationerna. Det har varit en intressant upplevelse att få blogga och och se de olika platser som kommunen har att erbjuda.
Det har definitivt lett mig till att upptäcka nya sidor av den plats där jag är uppväxt och just mötet med människorna har nog varit det bästa. Kanske för att det verkar finnas en väldigt genuin hygglighet här i trakten, som jag i sin tur har uppskattat väldigt mycket.

Det har också varit trevligt att får arbeta inne på själva turistinformationens lokal och kunna få vara till hjälp där man kan. Det är mycket information som man ska försöka ta till sig, mer än vad man kanske kan tro. Men med trevliga kollegor så har arbetsdagarna passerat bekymmersfritt. Så tack till Johanna, Fanny och Lena som varit jättehärliga!

Om jag fick välja en sak som stuckit ut mer än allt annat så är det nog mötet med andra människor. Kanske för att det verkar finnas en väldigt genuin hygglighet här i trakten, som jag i sin tur har uppskattat väldigt mycket.

Jag måste också få tacka alla som kommit upp till mig och gett mig komplimanger och beröm för mitt arbete. Vad jag än tyckte om bloggande innan så känns det bra att få med sig härifrån, det att man varit uppskattad.
Den största utmaningen skulle jag nog säga är att försöka vara konsekvent i skrivandet. Inte desto mindre har det varit en rolig liten utmaning ändå, som då direkt gett mig friheten att se och upptäcka saker.

Vi kan alla här i Hylte kommun vara stolta över det vi har tillsammans. Vackra natur-och sjöområden, trevliga invånare och en bra framåtanda. Det är klart vi lockar turister?

Ha det fint allihopa, och kanske ses vi igen! Jag hoppas ni alla får ett fint avslut på sommaren innan hösten slår till!




/ Robin Brink


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar